Anmeld skade på indbo

Alle skader på dit indbo, cykel m.m. skal anmeldes på Min side.

Log på Min side

Anmeld skade online

Eller ring til os på

73 40 41 49

Anmeld indbrud, tyveri eller skade på ting

Hvis du har haft indbrud, fået stjålet værdigenstande eller ødelagt dine ting pga. hærværk, brand- eller en elskade, skal du anmelde skaden på Min side.

Anmeld skade

Anmeld identitetstyveri eller digital krænkelse

Du kan få hjælp 24 timer i døgnet, hvis du har en mistanke om, at du er blevet udsat for online kriminalitet.

Ring på tlf. 70 25 60 08

Anmeld skade på mobil, computer eller tablet

Hvis du har fået en skade på din mobiltelefon, computer eller tablet, skal du anmelde skaden på Min side.

Anmeld skade

Søg retshjælp

Hvis du har brug for retshjælp i forbindelse med en privat tvist, kan du altid ringe til os.

Ring på tlf. 73 40 41 49

Anmeld cykeltyveri

Er din cykel (almindelig eller el-cykel) blevet stjålet, skal du anmelde det til politiet før du anmelder det til os.

Ved skadeanmeldelsen på Min side, skal du angive cyklens stelnummer og uploade kvittering for købet.

Anmeld skade

Anmeld skade om psykologisk krisehjælp

Med i din indboforsikring har du adgang til gratis psykologisk krisehjælp, som følge af et uheld eller skade. Du kan f.eks. have brug for psykologhjælp efter en traumatisk hændelse såsom indbrud, overfald, trafikuheld eller dødsfald i familien.

Du anmelder en skade på tlf. 73 40 41 49 – så sørger vi for, at du får den rigtige rådgivning.

Ring på tlf. 73 40 41 49

Anmeld ansvarsskade

Hvis du, en i din husstand eller dit kæledyr er kommet til at forvolde skade på andre personer, deres ting eller dyr, skal skaden anmeldes på Min side.

Anmeld skade

Spørgsmål og svar

Anmeld din skade

Hvad skal jeg være opmærksom på, når skaden er sket?

Når skaden er sket, er der fire råd, som er vigtige at følge:

  1. Sørg for at begrænse skadens omfang så meget som muligt.
  2. Sæt først reparationen i gang, når du har fået grønt lys fra Det Faglige Hus Forsikring.
  3. Lad være med at fjerne eller smide beskadigede ting væk. Tag eventuelt nogle fotografier af skaden, hvis udbedring ikke kan vente til taksators besigtigelse.
  4. Lad være med at anerkende en eventuel erstatningspligt, men overlad dette til Det Faglige Hus Forsikrings eksperter.

Hvis du har brug for hurtig hjælp i forbindelse med en akut skade, kan du kontakte vores alarmcentral døgnet rundt på tlf. 73 40 41 49.

Hvad skal jeg inkludere i min skadesanmeldelse?

Når du anmelder din skade, er det en god idé at have følgende klar:

  • Dokumenter
  • Kvitteringer
  • Fotos
  • Ved cykeltyveri har vi brug for at kende stelnummeret og en godkendt cykellås-garanti
Kan jeg tilføje ekstra oplysninger til min skadesanmeldelse, efter skaden er anmeldt?

Ja, på Min side under “Skader” kan du vedhæfte billeder, kvitteringer, fakturaer og andre dokumenter til din anmeldte skade, som er under behandling.

Hvordan dækker Cybersikring?

Med Cybersikring er du og familien godt dækket til at forebygge online kriminalitet. Få hjælp til at fjerne uønsket digitalt indhold eller rådgivning til, hvis din identitet er blevet misbrugt. Læs mere.

Hvordan foregår skadeshåndteringen?
  • Du anmelder din skade på Min side eller på tlf. 73 40 41 49.
  • Når din skade er registreret, kan vi starte behandlingen af din skadeanmeldelse. Hvis vi har spørgsmål, kontakter vi dig.
  • Når din skadeanmeldelse er behandlet, får du besked, og vi hjælper dig videre.

Vores behandlingstid varierer efter, hvilken skade du har haft. F.eks. kan vi behandle de fleste anmeldelser på tingskader inden for 24 timer.

Langt de fleste som oplever vores skadebehandling, giver os en høj score på Trustpilot bagefter, og det er noget, vi er stolte af.

Hvordan bliver min erstatning udbetalt?

Når vi har færdigbehandlet din skade og din erstatning er opgjort, kan du få pengene udbetalt via onlineshoppen Scalepoint. Her kan du genanskaffe de ting og værdigenstande, som skal erstattes.

Hvis du vælger at få erstatningen udbetalt via Scalepoint, får du pr. mail tilsendt et link til Scalepoint webshoppen, og på din mobiltelefon får du tilsendt din personlige kode hertil. Så kan du gå i gang med at shoppe.

Hvis du ikke vil have erstatningen udbetalt via Scalepoint, kan du også vælge at få erstatningen udbetalt til din NemKonto.

Support og kundeservice

Hvis du har behov for hjælp eller er i tvivl om noget, så kan du kontakte Scalepoint på tlf. 70 33 28 28.

Har du brug for hjælp?

Du kan anmelde din skade ved at ringe til os eller gennem selvbetjening på Min side.

Ring til os

73 40 41 49

Eller log ind på Min side

Min side