Har du akut brug for hjælp? Klik her

Anmeld din skade online:

Log på Min side

… eller ring til os på:

73 40 41 49

Det er, når skaden er sket, at vi skal vise vores værd. Derfor arbejder vi hver dag for, at du skal opleve, at det er trygt og hurtigt at anmelde en skade samt få en skade afklaret. For uanset hvad der er sket, så er vi her for at hjælpe dig godt videre.

Du kan anmelde de fleste skader online via Min side. Undtaget er skade i forbindelse med en leasingaftale, en ulykke samt en skade på din ferie se mere i guideline.

Anmeld din skade

Anmeld skade på din bil eller andre transportmidler

Som udgangspunkt skal alle skader på din bil eller andre transportmidler anmeldes via Min side.

  • Hvis du har en leasingaftale på din bil, og du ikke selv står som forsikringstager på din bilpolice, skal du benytte formularen her.
  • Har du fået en glasskade, og har du en kaskoforsikring på din bil, behøver du ikke anmelde skaden til os. Du kan anmelde skaden direkte hos en af vores samarbejdspartner, evt. Carglass, der samtidig ordner alt papirarbejdet til os for dig. Bemærk, at der er en selvrisiko ved rudeudskiftning.
  • Hvis du har været involveret i et færdselsuheld og har tegnet autohjælp eller en kaskoforsikring på din bil, kan du kontakte SOS Dansk Autohjælp på tlf. 70 10 80 90.
Anmeld skade på dit hus eller dine ting

Alle skader skal anmeldes via Min side.

Anmeld skade på andre og andres ting

Alle skader skal anmeldes via Min side.

Anmeld skade på din ulykkesforsikring

Alle skader skal anmeldes via formularen her.

OBS: Skal du anmelde en ulykke til heltidsulykkesforsikringen, der er inkluderet i dit medlemskab i Det Faglige Hus, skal du benytte denne skadeanmeldelse her.

Anmeld skade på rejse- eller afbestillingsforsikring

Vi har en samarbejdsaftale med SOS International, som behandler alle skader på udlandsrejse- og afbestillingsforsikring for os.

  • Ved afbestilling af ferierejse til udlandet inden afgang:
    Inden du afbestiller din rejse, skal du anmelde det til SOS International her. De vil herefter guide dig i, hvordan du skal afbestille din planlagte rejse. Du kan også kontakte dem på tlf. 38 48 92 92 (Hverdage mellem kl. 09-16). 
  • Ved anmeldelse af skade opstået under ferierejse i udlandet:
    Du skal anmelde din situation direkte til SOS International her. Du kan også kontakte dem på tlf. 38 48 92 92 (Hverdage mellem kl. 09-16)

    Har du spørgsmål til formularerne på SOS Internationals hjemmeside, kan du kontakte SOS International på tlf. 38 48 86 42.

  • Ved akut skade, mens du er på rejse i udlandet:
    Er du på rejsen og har brug for hjælp til at finde en læge på destinationen, din mistet bagage eller andet, kan du springe telefonkøen over og oprette din sag digitalt her. Du kan også kontakt SOS International akut på tlf. 38 48 92 92 
  • Ved mistet bagage ifm. din rejse til udlandet: 
    Hvis du har mistet bagage, skal du lave en anmeldelse via din indboforsikring til Det Faglige Hus Forsikring. Dette kan du gøre via Min side her
Anmeld skade på lønsikring

Skader på din lønsikring i forhold til ufrivillig ledighed skal anmeldes via formularen her

Skader på på din lønsikring til anmeldelse af uarbejdsdygtighed skal anmeldes via formularen her.

Tips til din skadesanmeldelse

Når du anmelder din skade, er det en god idé at have følgende klar:

  • Dokumenter
  • Kvitteringer
  • Fotos
  • Ved tyveri af cykel skal vi bruge stelnummer og godkendt cykellås-garanti
Sådan foregår skadeshåndteringen

Det vigtigste er, at du får begrænset skaden hurtigst mulig. Hvis du har brug for akut hjælp, skal du ringe til os på tlf. 73 40 41 49.

  • Du anmelder din skade online på Min side eller på tlf. 73 40 41 49
  • Når din skade er registreret, kan vi starte behandlingen af din skadeanmeldelse. Hvis vi har spørgsmål, tager vi naturligvis fat i dig.
  • Når din skadeanmeldelse er behandlet, får du besked, og vi hjælper dig videre.

Vores behandlingstid varierer efter, hvilken skade du har haft. For eksempel kan vi behandle de fleste anmeldelser på bilskader og tingskader inden for 24 timer, mens der må forventes en længere behandlingstid på personskader.

Langt de fleste af dem, der oplever vores skadebehandling, giver os en høj score på Trustpilot bagefter, og det er noget, vi er stolte af.

Vi er her for at hjælpe dig og sikre, at du kommer hurtigt videre efter din skade.

Kim Heise / Skadechef for Tingskade

Brug for akut hjælp?

  • Er du kommet til skade eller blevet syg i udlandet?
  • Har du brug for vejhjælp?
  • Har du været udsat for identitetstyveri, eller har du brug for Web Clean-up?
  • Har du fået en glasskade på din bil?
Anmeld skade

Værd at vide

Gode råd når skaden er sket

Når skaden er sket, er der 4 råd, som er vigtige at følge:

  1. Sørg for at begrænse skadens omfang så meget som muligt.
  2. Sæt først reparationen i gang, når du har fået grønt lys fra Det Faglige Hus Forsikring.
  3. Lad være med at fjerne eller smide beskadigede ting væk. Tag eventuelt nogle fotografier af skaden, hvis udbedring ikke kan vente til taksators besigtigelse.
  4. Lad være med at anerkende en eventuel erstatningspligt, men overlad dette til Det Faglige Hus Forsikrings eksperter.

Har du brug for øjeblikkelig assistance i forbindelse med en akut skade, kan du kontakte selskabets alarmcentral døgnet rundt på telefon 73 40 41 49.

Klager og ankenævn

Vi gør alt, hvad vi kan for vores kunder – også hvis vi bliver uenige. Hvis du er uenig med os i spørgsmål om dine private forsikringer, er det muligt at klage. Se her hvordan du gør.