Få hjælp af en læge – også om aftenen og i weekender

Undgå telefonkø og ventetid i venteværelset – få online lægehjælp her og nu, når du har brug for det.

Som kunde hos Det Faglige Hus Forsikring kan du gå til lægen hjemmefra med Hejdoktor lige ved hånden, hvis du har en indboforsikring hos os. Det er endnu en skadesforebyggende fordel, som giver tryghed i en travl hverdag, uden at du skal betale ekstra for det.

Et fleksibelt alternativ

Via Hejdoktor får du fri adgang til lægefaglig rådgivning, når du har brug for det. 7 dage om ugen, uanset hvor du befinder dig. Det fungerer som et fleksibelt alternativ til din egen læge, da Hejdoktor har dygtige speciallæger i almen medicin, som kan rådgive, forny recepter og svare på de spørgsmål, som bekymrer dig her og nu.

Hvordan får du adgang til Hejdoktor?

Har du en indboforsikring hos Det Faglige Hus Forsikring, får du og din husstand fri adgang til online lægehjælp via Hejdoktor.

Første gang du logger på Hejdoktor via computer:

  1. Log ind med MitID eller NemID her – og aktivér dit medlemsskab.
  2. Tilføj de øvrige personer i husstanden under Profil, så de efterfølgende har adgang. Alle over 18 år får herefter deres egen profil.
  3. Hent Hejdoktor appen i App Store eller Google Play.

OBS: Det er den person, der står på indboforsikringen, der skal logge ind første gang – og tilføje øvrige personer i husstanden. 

 

Tag lægen med på din ferie

Om du er på ferie herhjemme eller i udlandet, så kan du kan altid få lægefaglig hjælp af en dansktalende læge. Det giver en ekstra tryghed til ferien, hvis du har mulighed for at få råd og vejledning, hvis du eller dit barn bliver syg på ferien.

Hvordan fungerer det?

Det skal være hurtigt og nemt for dig at komme i kontakt med en læge via Hejdoktor, uanset sted og tidspunkt. Se her, hvordan en online lægekonsultation fungerer.

Hvad kan lægen hjælpe dig med?

Lægen kan bl.a.:

  • Vurdere om du fejler noget alvorligt og skal tilses fysisk.
  • Rådgivning og behandling af f.eks. allergi, udslæt, virus, infektion mv.
  • Vurdere dit spørgsmål  eller se på din tilstand med “friske øjne”.
  • Udstede og forny recepter.
  • Videregive den journal, der optages, til din egen læge, hvis du ønsker det.
  • Udskrive recept på antibiotika, hvis lægen kan stille en diagnose uden at tilse dig fysisk, eller det kræver en podning for bakterier.

Hvad kan lægen ikke?

  • Udstede recepter på vanedannende medicin, f.eks. sovepiller.
  • Udstede recept på antibiotika, hvis lægen vurderer, at du skal tilses fysisk, eller at det kræver en podning for bakterier.
  • Lave lægeklæringer.
  • Udstede attester eller henvisninger til privatpraktiserende speciallæger.
  • Hvis lægen vurderer, at det er nødvendigt, henvises du til din egen læge eller lægevagten.

Fleksible åbningstider
– også i weekenden

Man – fredag | 08:00 – 22:00
Weekend |  08:00 – 18:00

Spørgsmål og svar

Bruger Hejdoktor rigtige læger?

Ja, de læger, som Hejdoktor bruger, har dansk autorisation og er speciallæger i almen medicin med flere års erfaring fra det danske sundhedsvæsen. Du kommer i kontakt med først tilgængelige læge, når du har behovet. Se lægeteamet her.

Skal jeg bestille tid?

Du kan bestille tid, når det passer dig på hejdoktor.dk – enten i appen eller på hjemmesiden. Du kan også stille dig i kø til, at en læge bliver ledig og dermed få en tid med det samme. Der er maks. 15 minutter ventetid.

Dækker Hejdoktor hele husstanden?

Hvis du har din indboforsikring hos Det Faglige Hus Forsikring dækker Hejdoktor dig og hele din husstand. Det gælder også hjemmeboende børn over 18 år samt udeboende børn, som benytter forældrenes indboforsikring, indtil de er fyldt 21 år.

Lægerne hos Hejdoktor har mange års erfaring med børn i alle aldre, så du kan roligt henvende dig, hvis du er bekymret over sygdom eller symptomer hos dit barn.

Hvor gammel skal jeg være?

Du skal være minimum 18 år for at kunne gøre brug af Hejdoktor. Er du under 18 år, kan du kun bruge Hejdoktor med dine forældre eller en anden, som lovligt kan handle på dine vegne.

Kan jeg få en fysisk konsultation?

Det er desværre ikke muligt at få en fysisk konsultation hos Hejdoktor. Her kan du udelukkende gøre brug af online videokonsultationer og stille spørgsmål via mail.

Kan Hejdoktor lave henvisninger, lægeerklæringer og forny recepter?
  • I forhold til at lave henvisninger kommer det an på situationen. Læs mere her.
  • Lægen kan ikke udfærdige lægeerklæringer eller lignende attester, da det i henhold til gældende regler fra Sundhedsstyrelsen kræver fysisk fremmøde.
  • Lægen kan forny de fleste recepter, dog ikke vanedannende medicin eller stærkt smertestillende medicin. Hejdoktor følger Styrelsen for Patientsikkerheds regler.
Hvor hurtigt svarer lægen?

Du kan booke en videokonsultation til hvornår, det passer dig bedst. Hejdoktor svarer på email-konsultationer inden for 24 timer.

Koster det noget?

Din adgang til online lægekonsultation er inkluderet, hvis du har din indboforsikring hos Det Faglige Hus Forsikring. Du betaler ingen selvrisiko, når du kontakter Hejdoktor.

Hvor ofte kan jeg ringe?

Du kan bruge Hejdoktor lige så tit, som du har behov for. Der er ingen begrænsninger på antal opkald eller konsultationer, og du betaler ingen selvrisiko.

Får min egen læge besked?

Du skal have den bedst mulige lægefaglige rådgivning. Det betyder, at din læge skal vide, hvad Hejdoktor har hjulpet dig med. Du kan selvfølgelig altid takke nej til, at oplysningerne videregives til din læge.

Kan jeg få hjælp i udlandet?

Hejdoktor’s læger sidder klar til at hjælpe dig – også når du er på farten, ligegyldigt om du er på ferie herhjemme eller i udlandet.

Hvad gør jeg, hvis jeg har problemer med videoforbindelsen?

Du kan læse mere om teknisk hjælp til videokonsultationer i video-guiden.

Er mine data sikre?

Ja, Hejdoktor er ansvarlig for dine data. Al trafik på Hejdoktor krypteres, og overholder selvfølgelig Sundhedsstyrelsens og Datatilsynets krav og regler ift. opbevaring af personfølsomme data og journaler. Læs mere om Hejdoktor’s sikkerhedspolitik her.

Ved akut eller livstruende sygdom

Ved akut opstået sygdom eller akut forværring af eksisterende sygdom bør du ringe til lægevagten.

Ved livstruende situationer skal du altid ringe 112.

Vil du også have online lægehjælp?

Det eneste det kræver, for at du kan få fri adgang til online lægehjælp er, at du har din indboforsikring hos Det Faglige Hus Forsikring. Samler du dine forsikringer hos os, får du samtidig 15% i rabat.

Læs mere om indboforsikringen