Få hurtig hjælp hele livet igennem

Med en Sundhedsforsikring kan du få den rigtige hjælp hurtigt, hele livet igennem. Som kunde hos Det Faglige Hus Forsikring har du mulighed for at tegne en sundhedsforsikring med en hurtig behandlingsgaranti inden for 10 hverdage. Det giver tryghed til din hverdag.

Et supplement til sundhedsvæsenet

Sundhedsforsikringen giver dig adgang til rådgivning, hurtig undersøgelse og den rette behandling, når du har behov for det. Som et supplement til det danske sundhedsvæsen, for hvis du bliver ramt af en sygdom med venteliste, er det en fordel at have adgang til hurtigere behandling.

Det Faglige Hus Forsikring samarbejder med Dansk Sundhedssikring, som er Danmarks største udbyder af sundhedsforsikringer. Så er du i gode hænder hele vejen.

Sundhedsforsikring for hele familien

Du kan få adgang til:

  • Hospitalsbehandling og speciallæge.
  • Fysiske behandlinger.
  • Behandling ved psykiske udfordringer.

Du taler med sundhedsfagligt personale

Hos Dansk Sundhedssikring er det sygeplejersker, fysioterapeuter og psykologer der tager telefonen. Der stilles uddybende spørgsmål til dine symptomer, så du sikres den bedste og hurtigste hjælp og behandling.

Sundhedsforsikringen indeholder

SundhedsNavigator - Hospitalsbehandling og speciallæge

Sundhedsforsikringen indeholder SundhedsNavigator, som sikrer dig hjælp og sundhedsfaglig vejledning til alle behandlingskrævende helbredsproblemer, også dem som ikke kan løses via forsikringsdækningerne. SundhedsNavigator omfatter rådgivning, tovholderfunktion og hjælp til navigation igennem sundhedssystemet.

Du kan få hurtig undersøgelse og behandling hos enten speciallæge eller hospital. Du tilkendegiver, om du ønsker at blive undersøgt og behandlet i privat regi.

Fysiske behandlinger til lidelse i bevægeapparatet

Fysiske behandlinger indebærer:

  • Behandling hos fysioterapeut og kiropraktor til nyopståede skader uden krav om henvisning fra egen læge.
  • Behandling af kroniske lidelser i bevægeapparatet hos fysioterapeut, kiropraktor, fysiurgisk massør. 
  • Behandling hos fodterapeut på udvalgte lidelser.
  • Behandling hos zoneterapeut, akupunktør og osteopat.
Behandling til psykiske udfordringer

Psykiske behandlinger indebærer:

  • Behandling hos psykolog, psykoterapeut eller trepartssamtaler med erhvervspsykolog.

  • Forebyggende stresslinje.

  • Trivselslinje til private og arbejdsrelaterede trivselsproblemer.

  • Telefoniske behandlingsforløb hos psykologer i kvalitetssikret netværk ved varige psykiske lidelser som f.eks. langvarig stress og depression, varige angstlidelser, fobier, opmærksomhedsforstyrrelser, sorgtilstande samt hjælp til pårørende til personer med psykisk sygdom.

  • 10 ugers onlinebaseret stresshåndteringsforløb med en tilknyttet terapeut/psykolog.

  • Akut psykologisk krisehjælp.

  • Cool kids forløb, et gruppebaseret forløb, skræddersyet til børn og unge med angstlidelser.
Øvrige dækninger

Af øvrige dækninger kan du få:

  • Rådgivning om misbrugsbehandling og behandling i privat og offentligt regi.
  • Behandling hos diætist.
  • Second opinion ved livstruende sygdom eller særlig risikofyldt behandling.
  • Telefonisk rådgivning ved personlig graviditetsrådgiver under graviditeten og i den første tid efter fødslen.
  • Personligt sundhedsprogram via LIVA Healthcare ved overvægt og livsstilssygdomme.

Sådan får du adgang til Sundhedsforsikringen

Det er hurtigt og nemt at få adgang.

Vil du høre mere?

Vi tilpasser løsninger til dit behov. Udfyld formularen, så ringer vi til dig.

Navn*
Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Hos Sønderjysk Forsikring passer vi godt på dine oplysninger. Se hvordan vi bruger dine oplysninger her

Fleksible åbningstider

Dansk Sundhedssikring skadebehandler alle ugens dage. Der er adgang for akut akut psykologisk krisehjælp hele døgnet.

Man – fredag | 08:00 – 17:00
Weekend og helligdage |  09:00 – 12:00

Ring til Dansk Sundhedssikring

Spørgsmål og svar

Hvordan anmelder jeg en skade?

Du kan anmelde en skade online på Mit DSS.

Du kan også ringe til Sundhedsteamet på tlf. 70 20 61 21. Der er åbent mandag til fredag fra kl. 8.00 – 17.00 og i weekender og helligdage fra kl. 9.00 – 12.00. Uden for disse tidsrum er telefonen åben for akut krisehjælp.

OBS: Husk altid at kontakte Dansk Sundhedssikring, inden du modtager behandling.

Skal jeg aflevere helbredsoplysninger?

Nej, du skal ikke aflevere dine helbredsoplysninger.

Skal jeg til egen læge først?

Hvis du skal scannes, opereres eller tilses af en speciallæge, skal du altid have en henvisning eller anbefaling fra egen læge.

Hvis du skal til fysioterapi, kiropraktor, zoneterapeut, massage, akupunktør, osteopat eller psykolog, kan Dansk Sundhedssikring i de fleste tilfælde sende dig direkte videre til behandling uden lægeerklæring. Du skal bare huske at ringe til sundhedsteamet eller anmelde online, inden du påbegynder behandlingen.

Jeg har en kronisk lidelse i bevægeapparatet, dækker forsikringen det?

Der dækkes rimelig og nødvendig behandling af diagnosticeret eller længerevarende kronisk lidelse i bevægeapparatet med op til i alt 12 fysioterapi-, kiropraktor- eller massagebehandlinger pr. kalenderår. Maximalt 4 af behandlingerne kan benyttes til massage. Der dækkes uanset om lidelsen er opstået før eller i forsikringstiden.

Er der forskel på dækningen, hvis jeg vælger behandler i netværket eller finder en selv?

Fysioterapi, kiropraktor og psykolog: Uden for netværk kan du maksimalt få behandling for samme skade i 6 måneder. I netværket dækkes det nødvendige antal behandlinger ud fra en sundhedsfaglig vurdering.

Zoneterapi, akupunktur og osteopati: Op til 10 behandlinger af hver type pr. kalenderår.

Hvis du vælger en behandler uden for netværket, tildeles behandlingerne i portioner. Herefter skal behandleren kontakte Dansk Sundhedssikring med begrundet anmodning om fortsat behandling, som skal godkendes af Dansk Sundhedssikring. Godkendes dette, fremsendes en ny betalingsgaranti. Dette er for at sikre, du er i den rette behandlingsform.

Hvis du vælger behandling i netværk, bliver du tildelt et behandlingsforløb, hvor du sammen med behandlerne afstemmer længden af forløbet.

Udlæg hos behandler

Ved behandling i Dansk Sundhedssikrings netværk, er betalingen aftalt mellem behandleren og Dansk Sundhedssikring. Har du selv lagt ud for dine behandlinger, sender du efterfølgende dine udlæg til refusion via ”Mit DSS” under menupunktet Upload regninger.

Er du medlem af Sygeforsikringen ”danmark”, er det et krav, at du oplyser dette til din behandler, som skal indberette til ”danmark.”

Ved undersøgelse eller behandling hos speciallæge/privathospital, bliver regningen sendt direkte til Dansk Sundhedssikring.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at henvende dig til Regningsteamet på tlf. 70 20 61 21. Åbningstid: Alle hverdage mellem kl. 9.00 og 16.00.

Kan jeg selv vælge hvilket sygehus jeg vil behandles på?

Ved undersøgelse og behandling hos speciallæge eller hospital, igangsættes undersøgelse og/eller behandling inden for 10 hverdage i det offentlige eller i det private sundhedsvæsen. Du henvises ud fra en sundhedsfaglig vurdering til et behandlingssted, valgt af Dansk Sundhedssikring.

Privathospitaler udgør kun 2% af det samlede hospitalsvæsen i Danmark. For en lang række sygdomme og lidelser er det offentlige eneste mulighed, og vi hjælper dig videre til behandling på et højt specialiseret offentligt sygehus.

Dækker min forsikring, hvis jeg kommer til skade på en skiferie eller under dykning?

Du er dækket af din forsikring, selv om du kommer til skade under sport i udlandet. Dansk Sundhedssikring kan hjælpe dig, når du kommer tilbage til Danmark. Husk, at denne forsikring ikke er en rejseforsikring.

Hvordan tilmelder jeg min familie?

I velkomstbrevet, som du modtager i E-Boks, er der mere information om tilmelding af din familie. Du kan tilmelde familien via portalen Mit-DSS. Opkrævning af præmien for din ægtefælle/samlever sendes til din mail.

Børn i alderen 0-24 år er gratis omfattet af forsikringen. Vi anbefaler at du opretter dine børn i alderen 0-24 via Mit DSS, for at sikre en hurtigere skadebehandling.

Hvornår er sidste frist for at tilmelde min familie?

Du kan løbende tilmelde din familie. Dog skal du være opmærksom på, at der er karens på 6 måneder for eksisterende lidelser for familiemedlemmer, som ikke tidligere har haft en sundhedsforsikring.

Anciennitet fra tidligere sundhedsforsikring kan overføres ved ubrudt overgang fra tidligere ordning – det skal være anciennitet fra nuværende selskab, eller fra et andet forsikringsselskab. Du tilmelder din familie via Mit DSS og her angives en evt. anciennitet fra tidligere.

Hvis du i løbet af januar måned tilmelder ægtefælle/samlever som tidligere var omfattet af dækning hos nuværende selskab, således ægtefælle/samlever får opstart 1. januar, ses dette som ubrudt overgang.

Hvilke børn er omfattet af den kollektive børnedækning?

Alle dine børn er omfattet i alderen 0 – 24 år. Både dine egne og sammenbragte børn fra evt. ægtefælle/samlever uanset bopæl.

Hvor kan jeg finde mere information?

Du får adgang til Dansk Sundhedssikrings portal Mit DSS, hvor du kan se dine dækninger, tilmelde familie og oprette en skade, hvis du foretrækker at anmelde din skade online.

Ved oprettelsen modtager du et brev i din e-Boks med link til portalen. Du logger på med dit MitID.

Kontakt Dansk Sundhedssikring før behandling

Du skal altid kontakte Dansk Sundhedssikring, før du går til behandling. Dansk Sundhedssikring anbefaler, at du anmelder din skade online via Mit DSS, da det er den hurtigste måde at registrere de nødvendige oplysninger. Anmeldte skader behandles hurtigt og i de fleste tilfælde fra dag til dag.

Du kan også ringe til sundhedsteamet på tlf. 70 20 61 21.