Anmeld skade på hus, sommerhus og bygning

Alle skader på dit hus, sommerhus eller anden bygning skal anmeldes på Min side.

Log på Min side

Anmeld skade online

Eller ring til os på

73 40 41 49

Anmeld skade på hus, sommerhus eller bygning

Vil du anmelde en skade på dit hus, sommerhus eller anden bygning, skal du anmelde skaden på Min side. Det kan f.eks. være en vand- eller stormskade.

Når vi har modtaget din skadesanmeldelse, vil vi vurdere, om en af vores taksatorer skal se på skaden. Det betyder, at du ikke må påbegynde reparation af skaden, før vi har taget stilling til, hvad der skal ske.

Anmeld skade

Spørgsmål og svar

Hvordan er jeg dækket ved stormflod?

Se mere om, hvordan du er dækket via stormflodsordningen her.

Hvad skal jeg være opmærksom på, når skaden er sket?

Når skaden er sket, er der fire råd, som er vigtige at følge:

  1. Sørg for at begrænse skadens omfang så meget som muligt.
  2. Sæt først reparationen i gang, når du har fået grønt lys fra Det Faglige Hus Forsikring.
  3. Lad være med at fjerne eller smide beskadigede ting væk. Tag eventuelt nogle fotografier af skaden, hvis udbedring ikke kan vente til taksators besigtigelse.
  4. Lad være med at anerkende en eventuel erstatningspligt, men overlad dette til Det Faglige Hus Forsikrings eksperter.

Hvis du har brug for hurtig hjælp i forbindelse med en akut skade, kan du kontakte vores alarmcentral døgnet rundt på tlf. 73 40 41 49.

Hvad skal jeg inkludere i min skadesanmeldelse?

Når du anmelder din skade, er det en god idé at have følgende klar:

  • Dokumenter
  • Kvitteringer
  • Fotos
Kan jeg tilføje oplysninger til min skadesanmeldelse, efter skaden er anmeldt?

Ja, på Min side under “Skader” kan du vedhæfte billeder, kvitteringer, fakturaer og andre dokumenter til din anmeldte skade, som er under behandling.

Hvordan foregår skadeshåndteringen?
  • Du anmelder din skade på Min side eller på tlf. 73 40 41 49.
  • Når din skade er registreret, kan vi starte behandlingen af din skadeanmeldelse. Hvis vi har spørgsmål, kontakter vi dig.
  • Når din skadeanmeldelse er behandlet, får du besked, og vi hjælper dig videre.

Vores behandlingstid varierer efter, hvilken skade du har haft. F.eks. kan vi behandle de fleste anmeldelser på tingskader inden for 24 timer.

Langt de fleste som oplever vores skadebehandling, giver os en høj score på Trustpilot bagefter, og det er noget, vi er stolte af.

Har du brug for hjælp?

Du kan anmelde din skade ved at ringe til os eller gennem selvbetjening på Min side.

Ring til os

73 40 41 49

Eller log ind på Min side

Min side