Det kræver en del at være pårørende til et nært familiemedlem med alvorlig sygdom. Det kan være udfordrende, stressende og belastende at skulle stå for en masse praktisk og samtidig være pårørende for den sygdomsramte. Har du dine skadeforsikringer hos Det Faglige Hus Forsikring, kan du tegne forsikringen Familie 360. Med Familie360 kan du få hjælp af en kontaktsygeplejerske til alt det praktiske, så du kan få tid og overskud til at være pårørende og tilstede for den sygdomsramte.

Personlig kontaktsygeplejerske sikrer tryghed og aflaster pårørende

Familie360 sikrer, at du og din familie får tilknyttet en personlig kontaktsygeplejerske i alvorlige sygedomsforløb i det offentlige sundhedsvæsen. Kontaktsygeplejersken hjælper og rådgiver jer, så I ikke står alene i mødet med det offentlige ved alvorlig sygdom. Det kan være alt fra kontakt til sygehuset, deltagelse ved lægesamtaler, gennemgang af lægejournaler, tidsbestilling til behandling og undersøgelse eller transporten til omsorgssamtaler med hele familien.

Familie360 dækker 20 alvorlige sygdomme

Familie360 dækker 20 alvorlige sygdomme, f.eks. kræft, demens, hjerneblødning, blodprop, diabetes type 1 m.v. Uanset hvem i familien, der bliver syg af en af disse sygdomme, så kan du få hjælp til det, der ikke dækkes af den normale sundhedsforsikring i form af rådgivning, vejledning, support, tilstedeværelse og relevante kompetencer. Det giver dig ro og tid til at være rigtig pårørende for den sygdomsramte.

Vil du høre mere?

Vi tilpasser forsikringsløsningen til dit behov.
Udfyld formularen, så ringer vi til dig.

Navn*
Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Hos Det Faglige Hus Forsikring passer vi godt på dine oplysninger. Se hvordan vi bruger dine oplysninger her

Hvad dækker Familie360?

Rådgivning og vejledning

Familie360 giver adgang til en sundhedsfaglig rådgiver, en kontaktsygeplejerske, som vil være tilknyttet den forsikrede og familien gennem det offentlige sygehusforløb, assistere med second opinion, socialrådgiverbistand mv. Herigennem:

  • Deltagelse ved lægesamtaler via digitale platforme eller telefonen, og vil være den fagligt kompetente og uafhængige bisidder.
  • Kontakt til sygehuset vedr. opfølgning på din indkaldelse, herunder sikring af overholdelse af gældende udrednings-/behandlingsgarantier.
  • Sikre at familien og relevante plejere er informeret og involveret korrekt ved at foretage proaktive omsorgsopkald.
  • Hjælp til at gennemgå og fortolke patientens lægejournaler og undersøgelsessvar fra hospitalet, samt klinisk rådgivning.
  • Behjælpelig med at skabe kontakten til pensionsselskaber eller ulykkesforsikringsselskab.
  • Bistå i overgangen mellem behandlingssteder, samt i overgang mellem indlæggelse og udskrivelse.
  • Relevant Patientforening 12 måneders medlemskab
Følgende 20 sygdomme

Følgende sygdomme er dækket af Familie360: 

  1. Kræftsygdomme, der hører under det offentlige sundhedsvæsens ’pakkeforløb’
  2. Alzheimers/demens
  3. Hjerneblødninger
  4. Blodprop
  5. Aneurismer
  6. Hjertesvigt
  7. Forsnævring af kranspulsårer, som kræver bypass eller PCI, ballonudvidelse af kranspulsårer
  8. AMI
  9. Sklerose
  10. Hjerterytmeforstyrrelser, ICD
  11. Nyresvigt
  12. Muskelsvind
  13. HIV/AIDS
  14. ALS
  15. Lungeemboli
  16. Parkinson
  17. Total blindhed/døvhed
  18. Diabetes Type 1
  19. Post-commotionelt syndrom
  20. Whiplash-syndrom

Inkl. tilbagefald og følgelidelse i op til 2 år pr. lidelse

Hele familien kan dækkes
Du kan vælge om Familie360 skal omfatte:
  • 2 voksne og børn
  • 4 seniorer, 2 voksne og børn
Fakta - hvis du vil vide mere

Her kan du få styr på detaljerne i forsikringen.

Faktaark samler relevant information og giver dig et hurtigt overblik. Se faktaark for familie360 aflastning.

Hvis du allerede er kunde, kan du få et overblik over dine forsikringer på Min side.

Når du skal bruge Familie360

Hvis du eller en i din familie rammes af alvorlig sygdom, skal du kontakte Dansk Sundhedssikring‘s sundhedsteam på tlf. 70 20 61 21.

Du får en kontaktsygeplejeske, som finder ud af, hvordan du og din familie bedst kan hjælpes og rådgives i jeres konkrete situation.

Fleksible åbningstider

Dansk Sundhedssikring  er klar til at hjælpe dig alle ugens dage.

Man – fredag | 08:00 – 17:00
Weekend og helligdage |  09:00 – 12:00

Ring til Dansk Sundhedssikring

Spørgsmål og svar

Hvornår kan jeg få hjælp?

Du kan få hjælp fra det øjeblik, hvor du skal have foretaget en udredning eller en hospitalsindlæggelse i forbindelse med alvorlig sygdom.

Du kan kontakte Sundhedsteamet på tlf. 70 20 61 21. Deres åbningstider er:

  • Mandag til fredag kl. 8.00 – 17.00
  • Weekend og helligdage kl. 9.00 – 12.00

Uden for disse tidsrum er telefonen åben for akut krisehjælp.

Hvad sker der, hvis den sygdomsramte indlægges langt væk?

Det er ikke altid, at du har mulighed for at være tæt på den sygdomsramte og dermed kan deltage i alle samtaler med sundhedsvæsenet eller det offentlige.

I sådan et tilfælde kan du aftale med kontaktsygeplejersken, at denne deltager på dine vegne. Inden og efter vil der være afklaring og opfølgningssamtaler. 

Hvor kan jeg finde yderligere information?

Du får adgang til Dansk Sundhedssikring‘s portal Mit DSS, hvor du kan se dine dækninger og betingelser på sundhedsforsikringen, tilmelde familie og oprette en skade, hvis du foretrækker at anmelde din skade online.

Ved oprettelsen modtager du et brev i din e-Boks med link til portalen. Du logger på med dit MitID.

Få til gratis online lægehjælp

Med i indboforsikringen hos Det Faglige Hus Forsikring får du gratis online lægehjælp. Det giver fuld tryghed til din hverdag, for du kan nemlig komme i kontakt med en læge uanset, hvor du befinder dig – med Hejdoktor lige ved hånden. Så slipper du for telefonkø og ventetid. Det er en helt særlig fordel, som giver tryghed i hverdagen, uden at det koster dig ekstra.

Læs mere om online lægehjælp

Forsikring med fordele

Få fordele der giver tryghed til din hverdag. Når du skal forsikre alt det dyrebareste, hjælper vi dig med at sammensætte en forsikringspakke, som passer til dine behov. Ligesom du får hjælp til at komme videre, hvis uheldet eller skaden sker.

Få et overblik over alle kundefordele