Få hjælp på din rejse

Lige meget hvor du befinder dig på din rejse i udlandet, kan du selvfølgelig altid få hurtigt hjælp via din rejseforsikring. Vi har samlet vores bedste tips og rådgivning her, hvis uheldet er ude.

Er du kommet til skade eller blevet syg?

Hvis du har brug for akut hjælp, mens du er på udlandsrejse, kan du få hjælp af vores samarbejdspartner SOS International 24 timer i døgnet. Det kan f.eks. være ved akut opstået sygdom eller skade. Ring på tlf. +45 38 48 92 92 eller opret din sag her.

Hvis du har brug for at komme til læge, få medicin mv. i udlandet, skal du huske at vise dit blå EU-sygesikringskort (ved rejser i et EU-land, Norge, Island, Liechtenstein eller Schweiz). Gem kvitteringer for lægebehandlingen, da det skal bruges som dokumentation til din rejseforsikring.

Videokonsultation med dansktalende læge

Når du anmelder din sag online, kan du booke en videokonsultation med en dansktalende læge. Lægen kan bl.a. rådgive og udskrive internationale recepter, som du kan bruge i udlandet.

Åbningstider:
Hverdage kl. 08.00 – 22.00
Weekender/helligdage kl. 10.00 – 22.00

Forsinket, ødelagt eller forsvundet bagage

Hvis din bagage er forsinket, ødelagt eller forsvundet, kan du finde yderligere information her om, hvad du skal gøre.

Har du mistet din pas?

Hvis du har mistet dit pas på udlandsrejsen, skal du anmelde det til det lokale politi og få en politirapport eller kvittering for anmeldelsen. Kvitteringen vil du skulle bruge, hvis du vil søge erstatning via din rejseforsikring, og når du søger om at få et nødpas på den danske ambassade eller konsulat i dit rejseland. Find nærmeste danske ambassade eller konsulat.

Er der ikke en dansk ambassade eller konsulat i dit rejseland, kan du kontakte et andet EU-lands ambassade for at få lavet et EU-nødpas. Se mere her.

Hent Udenrigsministeriets “Rejseklar”-app

Det er en god idé at hente Udenrigsministeriets “Rejseklar” app, så du kan holde dig ajour omkring din rejsedestination. I appen har Udenrigsministeriet samlet nyttige informationer om forskellige rejsemål, som du finder her. Du kan desuden se, om der er særlige indrejseregler for det land, du skal besøge.

Med Udenrigsministeriet’s app kan du bl.a. tilmelde dig Danskerlisten og finde den nærmeste ambassade. Hent appen.

Har du mistet eller fået stjålet dit kreditkort?

Hvis du har mistet dit kreditkort, skal du hurtigst muligt kontakte din bank og få kortet spærret. Udenfor din banks åbningstider kan du ringe til Nets på telefon:

+45 44 89 29 29 for Dankort og Visa/Dankort

+45 44 89 27 50 for MasterCard og American Express

Få hjælp ved forsinket eller aflyst fly

Hvis dit fly er aflyst eller forsinket, kan det være en besværlig proces selv at gå i gang med at søge om erstatning fra flyselskabet. Ved hjælp af Dansk Rejsehjælp kan det hurtigt blive en mere overskuelig sag, da de kan hjælp med at inddrive en flykompensation eller refusion for dig. Du kan også få dækket udgifter til f.eks. mistet bagage. Du betaler kun for servicen, hvis Dansk Rejsehjælp kan hjælpe dig. Det giver tryghed til din rejse.

Du kan anmelde din sag ved Dansk Rejsehjælp igennem Min side under “Kundefordele” eller ring til deres hotline på tlf. +45 38 48 92 92.

Passer din rejseforsikring til dine behov?

Du skal kunne føle dig tryg, når du skal ud at rejse, og din rejseforsikring skal selvfølgelig passe til dine behov.

Om du er til sol og strand eller aktiv ferie, så er det vigtigt, at du ved, hvordan du er dækket af din rejseforsikring før du rejser afsted.

Læs mere om rejseforsikring

Få hjælp døgnet rundt

Hvis du bliver syg eller kommer til skade på rejsen, kan du kontakte vores samarbejdspartner SOS International på tlf. +45 38 48 92 92.

De har døgnåbent og kan hjælpe dig, uanset hvor i verden du er, f.eks. med at finde en lokal læge eller hospital.

Kontakt SOS International