Tag på eventyr trygt og sikkert

En god ferie forudsætter, at du kan føle dig tryg, når du rejser. Om du drømmer om sol og strand eller sne og ski, så er det vigtigt at have styr på rejseforsikringen, inden rejsen bestilles.

Vær opmærksom på, at hvis du har en eksisterende eller kronisk sygdom, eller hvis du skulle blive syg og komme i behandling inden din ferieafrejse, så kan der gælde særlige omstændigheder for din forsikringsdækning. Derfor anbefaler vi, at du får en medicinsk forhåndsvurdering, inden du rejser.

Med en rejseforsikring hos Det Faglige Hus Forsikring er du sikret hurtig hjælp og god dækning på din rejse, hvis noget går galt.

Pia Golsche Knappe / Kundedirektør

Rejseforsikringen indeholder

Ferierejsedækning
  • Dækker hvis uheldet sker: Sygdom, tilskadekomst, hjemtransport, erstatningsferie, ødelagte rejsedøgn (pr. 1.1.2020), tilkaldelse, sygeledsagelse, hjemkaldelse, forsinket fremmøde/udrejse/hjemkomst, skade på feriebolig, overfaldsdækning, evakueringsdækning samt selvrisiko på kaskoforsikrede udlejningskøretøjer.
  • Dækker private rejser for dig og din husstand hele året rundt, uanset hvor mange gange I rejser til udlandet.
  • Dækker i EU, Norge, Island, Storbritannien, Schweiz og Liechtenstein.
    Hvis du rejser udenfor EU og de øvrige lande, skal din rejseforsikring udvides til at dække hele verden.
  • Dækker rejseperiode op til 30 dage.

Rejseforsikringen forudsætter, at du har en indboforsikring hos Det Faglige Hus Forsikring. 

Tilvalg - hvis du vil være bedre dækket
Længere rejseperiode

Du har mulighed for at udvide rejseperioden fra 30 dage til 60 dage.   

Afbestillingsforsikring

Dækker inden rejsen. En afbestillingsforsikring er god at have, hvis du bliver nødt til at afbestille din rejse, f.eks. ved akut sygdom eller hvis du eller dine nærmeste er kommet til skade. Med en afbestillingsforsikring kan du få dækket det beløb, du har betalt for rejsen.

Fakta og betingelser - hvis du vil vide endnu mere

Her kan du få styr på detaljerne i rejseforsikringen:

  • En rejseforsikring er forudsat, at du også har din indboforsikring tegnet hos os. Se betingelser for indboforsikring – se afsnit 31 og 32.

Er du eksisterende kunde fra før 1. februar 2021, kan du have en tidligere udgave af forsikringsbetingelserne, hvilket vil fremgå af din police. Disse kan du se her.

Vil du vide mere?

Udfyld formular, så ringer vi til dig.

Hidden
Hidden
Er du kunde i forvejen?

Hos Det Faglige Hus Forsikring passer vi godt på dine oplysninger. Se hvordan vi bruger dine oplysninger her

Værd at vide

Dækker rejseforsikringen, hvis jeg lider af en kronisk sygdom?

Hvis du lider af en kronisk sygdom, anbefaler vi, at du får en medicinsk forhåndsgodkendelse inden afrejse. Så ved du, hvordan din rejseforsikring dækker på ferierejsen. Læs mere.

Hvem kontakter jeg, hvis jeg har akut brug for hjælp på min rejse?

Vi samarbejder med SOS International. Det betyder, at du kan få dansktalende hjælp døgnet rundt – 365 dage om året – uanset hvor du befinder dig på din rejse.

Har du brug for akut hjælp, skal du ringe til SOS International alarmcentral på tlf. +45 38 48 92 92.

Hvordan skifter jeg forsikringsselskab?

Det er nemt at skifte forsikringsselskab. Det foregår således:

1) Vi gennemgår dine forsikringsbehov, enten via telefon, mail eller fysisk møde.
2) Vi sender dig et forsikringstilbud, som du takker ja til.
3) Vi opsiger dine gamle forsikringsaftaler og tilmelder dig betalingsservice, hvis du ønsker det.

Kan jeg få en samlerabat hos Det Faglige Hus Forsikring?

Ja, vi tilbyder 15% i rabat, hvis du samler dine forsikringer hos os. Det gælder ved kombination af indboforsikring med 2 af følgende forsikringer:

Udfordringer ift. ekstraordinære omstændigheder

SOS International har informeret Det Faglige Hus Forsikring omkring, at der på nuværende tidspunkt og resten af sommeren forventes længere sagsbehandlingstid samt der kan opstå telefon kø.

Det skyldes flere sammenfaldne ekstraordinære omstændigheder. Bl.a. høj rejseaktivitet grundet skolernes sommerferie, hyppige aflysninger af fly og lange ventetider i lufthavne grundet mulig strejke/lockout.

Er du ude at rejse, er det en god idé at oprette din sag hos SOS International, som så efterfølgende tager kontakt til dig.

Opret sag her

COVID-19 og rejseforsikring

Rejseforsikringen i Det Faglige Hus Forsikring dækker også i forbindelse med Covid-19. Såfremt du overholder myndighedernes vejledninger, er der som udgangspunkt ingen forskel på dækningen, hvis du bliver syg på grund af Covid-19 eller en anden sygdom, når du er på rejsen.

Læs mere

Få hjælp døgnet rundt og føl dig tryg på rejsen

Det Faglige Hus Forsikring samarbejder med SOS International. Det betyder, at du kan få hjælp døgnet rundt – uanset hvor du befinder dig på din rejse. Har du brug for akut assistance på rejsen, skal du ringe direkte til SOS International alarmcentral på tlf. 38 48 92 92. Du kan også springe telefonkøen over og oprette din sag digitalt her, så kontakter vi dig. 

Anmeld skade hos SOS International

Har du husket en afbestillingsforsikring?

En afbestillingsforsikring giver dig ro i maven. Der kan være flere grunde til, at din ferierejse skal aflyses. Med en afbestillingsforsikring kan du få dækket det beløb, som du har betalt for rejsen.

Læs mere om afbestillingsforsikring