Hvad kan vi hjælpe dig med?

Find svaret her, hvis du har spørgsmål til ... 

Dine egne forsikringer

Hvor får jeg et overblik over mine forsikringer?

  • På Min side kan du få et overblik over de forsikringer, der er købt med dit CPR-nr. Hvis du/I vil have et samlet overblik over jeres husstand, skal I give hinanden fuldmagt via Min side.

Hvor kan jeg se betingelser for, hvordan mine forsikringer dækker?

  • Du finder en overbliksside over vores mest brugte forsikringsprodukter her. Under hver enkelt forsikringsprodukt ligger de nyeste betingelser og faktaark.  (For øvrige produkter findes betingelserne her). 
     
  • Eksisterende kunder fra før 1. feb. 2021 kan have en tidligere udgave af forsikringsbetingelserne, hvilket vil fremgå af din police. Du finder de tidligere udgaver af forsikringsbetingelserne her

Hvordan ændrer jeg min adresse, mit telefonnr. eller min mailadresse?

  • Via MinSide kan du selv ændre dine kontaktinformationer.  Du er også velkommen til at kontakte kundeservice.

Hvordan ændrer jeg dækning af mine forsikring eller får tilføjet nye dækninger?

  • Du kan altid få kundeservice til at hjælpe dig med at ændre dine forsikringer. Dine forsikringer skal altid passe til dine behov og tilpasses, hvis noget i dit liv har ændret sig. Venligst kontakt kundeservice, så gennemgår vi dine forsikringer sammen.

Får jeg de rabatter, jeg skal have?

Jeg skal flytte, hvad gør jeg?

  • Som udgangspunkt får vi automatisk besked fra folkeregistret og ændrer herefter din adresse. (Du melder flytning på borger.dk). Men vi får ikke besked, hvis du har hemmelig adresse, så skal du selv kontakte os på tlf. 73 40 41 49 med din nye adresse.
     
  • Du skal være opmærksom på:
    • At flytningen kan ændre prisen på dine forsikringer. Hvis du vil kende den nøjagtige pris, inden du flytter, så kontakt kundeservice.
    • Hvis I flytter sammen, skal I kun betale for én indboforsikring. Men det kan være, at indboværdien er blevet højere, og derfor skal ændres.
    • Hvis I flytter fra hinanden, kan den ene af jer overtage eksisterende forsikringer, mens den anden skal tegne nye forsikringer.

Hvordan opsiger jeg mine forsikringer?

  • Du kan opsige dine forsikringer, når du vil. Der er et opsigelsesvarsel på løbende måned + en måned. Kontakt kundeservice hvis du ønsker at opsige dine forsikringer.
  • Vær opmærksom på, at du ikke må opsige de forsikringer, som er lovpligtige, førend de er overtaget af et andet selskab eller anden ejer, det kan f.eks. være ansvarsdækningen på din bil, andre køretøjer eller hund. 
  • Se gebyr for opsigelse her.

Jeg har solgt min bil eller mit hus/sommerhus – hvad gør jeg med mine forsikringer?

  • Når din bil bliver omregistreret eller afmeldt via Motorkontoret, får vi automatisk besked og annullerer herefter din bilforsikring.
     
  • Når du sælger dit hus/sommerhus, skal købers forsikringsselskab opsige din husforsikring. 

Dine regninger og betalinger

Hvordan tilmelder jeg mig e-Boks?

  • Det er vigtigt, at du tilmelder dig e-Boks, så du får dine dokumenter hurtigt - og samtidig har dem samlet ét sted. Desuden er det godt for miljøet med mindre papir.  
     
  • Sådan tilmelder du Det Faglige Hus Forsikring til din e-Boks:
    • Log på e-Boks.dk med dit NemID.
    • Vælg ”Tilmeld flere afsendere”.
    • Søg efter Det Faglige Hus Forsikringsagentur A/S og tryk på ”Tilmeld”.
    • Når du er tilmeldt e-Boks, vil du modtage en mail, når der ligger digital post fra Det Faglige Hus Forsikring i din e-Boks.

Hvordan tilmelder jeg mig Betalingsservice?

  • Det gør du nemmest samtidig med, at du bestiller dine forsikringer. Du kan også tilmelde dig via din bank eller via din netbank. 

Hvilke afgifter og gebyrer er der?

  • Få et overblik over betaling, afgifter og gebyrer her.

Din skade

Hvordan anmelder jeg en skade?

  • Du kan anmelde de fleste skader via Min side.
  • Undtaget er skade i forbindelse med leasingaftale, ulykke samt skader på din ferie. Se mere i vejledning her.
  • Du er også velkommen til at ringe til os på tlf. 73 40 41 49.

Hvordan får jeg adgang til Min side?

  • Du finder Min side her. Hvis du er kunde hos os, kan du få adgang til Min side ved at logge ind med dit NemID. Bemærk første gang du logger ind, skal du også angive dit CPR-nr.
  • Når du kommer ind på Min side, kan du se de forsikringer, der er tegnet med dit CPR-nr.

Hvad gør jeg, når skaden er sket?

  • Først og fremmest skal du begrænse skadens omfang så meget som muligt. Derefter tager du fat i Det Faglige Hus Forsikring. 
     
  • Har du brug for øjeblikkelig assistance i forbindelse med en akut skade, kan du kontakte vores alarmcentral døgnet rundt på tlf. 73 40 41 49.

Fandt du ikke svaret? Vi er klar til at hjælpe.
 

  • Tlf.: 73 40 41 49

    Vores telefoner er åbne mandag-torsdag kl. 9-16 og fredag kl. 9-14.
    Har du brug for akut hjælp, kan du tage fat i os døgnet rundt. Se mere her.

     
  • Mail: info@detfagligehusforsikring.dk

    Vi besvarer mails inden for samme åbningstid som gælder ved telefoner. 

     
  • Kundecenter: Strandbygade 16, 6700 Esbjerg.

    Vores kundecenter er åben på hverdage: mandag - torsdag kl. 10-16 og fredag kl. 10-14. Du er velkommen til at komme forbi. 

     

Du kan også bestille et opkald eller et tilbud ved at udfylde formularen. 

 

Hvad kan vi hjælpe dig med?

Udfyld formularen, så ringer vi til dig.


Hos Det Faglige Hus Forsikring passer vi godt på dine oplysninger. Se hvordan vi bruger dine oplysninger her

Tak fordi du har kontaktet os. Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt.

Hjælp til ”Gør-det-selv”

Sådan anmelder du en skade hurtigt og nemt

Se mere om at anmelde skader her.

Sådan får du autohjælp i Danmark

Hvis du har tilkøbt autohjælp i Danmark, kan du få hjælp ved SOS Dansk Autohjælp døgnet rundt.
 

De eneste informationer, du skal bruge, er:
 

  • Dit registreringsnummer på bilen
  • Direkte tlf. nr. til SOS Dansk Vejhjælp, som er 70 10 80 90.

 

Du kan også downloade deres vejhjælp-app her, så er det hurtigt og nemt at få hjælp, hvis uheldet er ude. 

Sådan får du hjælp på ferierejsen i udlandet

Hvis du har en ferierejseforsikring, kan du få hjælp ved SOS International døgnet rundt.
 

De eneste informationer, du skal bruge, er:
 

  • Policenummer på din rejseforsikring (som også er din indboforsikring)
  • Direkte telefonnummer til SOS International, som er (+45) 38 48 92 92

Grønt kort, hvis du skal køre i udlandet

Det grønne kort er dit bevis for, at bilen er ansvarsforsikret. I de fleste lande er det ikke nødvendigt at medbringe det grønne kort, her er din nummerplade bevis nok. Dette gælder EU-landene samt Norge, Island, Schweiz, Andorra og Serbien.

Dog skal du medbringe det grønne kort i lande som: Albanien, Aserbajdsjan, Bosnien-Hercegovina, F.Y.R.O.M (Former Yugoslav Republic of Macedonia), Hviderusland, Iran, Israel, Marokko, Moldavien, Montenegro, Rusland, Tunesien, Tyrkiet og Ukraine.
 

Du kan bestille det grønne kort i Kundeservice.

Rødt kort, hvis du skal køre i udlandet

Hvis du har kaskoforsikring til din bilforsikring, har du adgang til vejhjælp i udlandet via SOS International. Som udgangspunkt behøver du ikke medbringe det røde kort (hverken elektronisk eller på papir). Du skal blot have dit registreringsnummer og telefonnr. til SOS International, som er (+45) 70 10 50 52.

Har du brug for vejhjælp, kan du tilkalde hjælp her


Se mere om rødt kort og download app her.

Medicinsk forhåndsvurdering, hvis du har en sygdom og vil på ferie

Vil du have styr på, hvordan din rejseforsikring dækker, hvis du har sygdom inden afrejse, så skal du få en medicinsk forhåndsvurdering.


Bestil direkte hos SOS International her.   

"

Vi er her for at hjælpe dig med dine forsikringer - så du spørger bare, hvis du er i tvivl om noget!

"

Pia Golsche Knappe / Kundedirektør