Anmeld din skade

Du kan anmelde de fleste skader nemt og hurtigt via Min side. Hvis du vil anmelde en skade i forbindelse med en leasingaftale eller på din rejseforsikring, kan du se mere i guidelines herunder.

Log på Min side

Anmeld skade online

Eller ring til os på

73 40 41 49

Indbo

Køretøj

Ulykke

Rejse

Dyr

Sundhed

Lønsikring

Hus og bygning

Andre skader

Skadesforløb

Hvad sker der, når du har anmeldt en skade hos os?

Spørgsmål og svar

Anmeld din skade

Hvad skal jeg inkludere i min skadesanmeldelse?

Når du anmelder din skade, er det en god idé at have følgende klar:

  • Dokumenter
  • Kvitteringer
  • Fotos
  • Ved tyveri af cykel har vi brug for stelnummer og godkendt cykellås-garanti
Kan jeg tilføje oplysninger til min skadesanmeldelse, efter skaden er anmeldt?

Ja, på Min side under “Skader” kan du vedhæfte billeder, kvitteringer, fakturaer og andre dokumenter til din anmeldte skade, som er under behandling.

Skal jeg anmelde en skade, som jeg ikke selv er skyld i?

Ja, hvis skaden har medført skade på dig, dine ting eller dit køretøj, som en anden er skyld i. I sådan et tilfælde skal du anmelde skaden hos dit forsikringsselskab.

Hvis du har oplysninger om personen, der har lavet skaden, så husk at oplyse det i din skadesanmeldelse. Personen, som er skyld i skaden, skal også anmelde det til sit forsikringsselskab.

Hvordan foregår skadeshåndteringen?
  • Du anmelder din skade på Min side eller på tlf. 73 40 41 49.
  • Når din skade er registreret, kan vi starte behandlingen af din skadeanmeldelse. Hvis vi har spørgsmål, kontakter vi dig.
  • Når din skadeanmeldelse er behandlet, får du besked, og vi hjælper dig videre.

Behandlingstiden for en skade varierer efter, hvilken skade du har haft. F.eks. behandler vi de fleste anmeldelser på bilskader og tingskader inden for 24 timer, mens der må forventes en længere behandlingstid på personskader.

Langt de fleste som oplever vores skadebehandling, giver os en høj score på Trustpilot bagefter, og det er noget, vi er stolte af.

Hvor meget skal jeg betale i selvrisiko?

Min side under “Forsikringer” kan du finde din selvrisiko. Selvrisikoen er det beløb, som du skal betale, når du har en skade. Selvrisikoen bliver automatisk trukket fra din erstatning.

Du betaler altid kun én selvrisiko, også hvis skaden omfatter flere forsikringer.

Jeg har brug for akut hjælp - hvad gør jeg?

Hvis du får behov hjælp her og nu i forbindelse med en skade, kan du altid kontakte os på tlf. 73 40 41 49. Hvis du ringer uden for vores åbningstid, stilles du automatisk om til vores alarmcentral.

Akut hjælp i udlandet

Hvis du får behov for akut hjælp i udlandet, skal du kontakte SOS International på tlf. +45 38 48 92 92. De er klar til at hjælpe dig 24 timer i døgnet.

Hvad skal jeg være opmærksom på, når skaden er sket?

Når skaden er sket, har vi fire råd, som er vigtige at følge:

  1. Sørg for at begrænse skadens omfang så meget som muligt.
  2. Sæt først reparation eller behandling i gang, når du har fået grønt lys fra Det Faglige Hus Forsikring.
  3. Lad være med at fjerne eller smide beskadigede ting væk. Tag eventuelt nogle fotografier af skaden, hvis udbedring ikke kan vente til taksators besigtigelse.
  4. Lad være med at anerkende en eventuel erstatningspligt, men overlad dette til Det Faglige Hus Forsikrings eksperter.

Har du brug for øjeblikkelig assistance i forbindelse med en akut skade, kan du kontakte vores alarmcentral døgnet rundt på tlf. 73 40 41 49.

Hvordan forebygger jeg en lignende skade?

Vi har samlet en vores bedste forebyggende tips, så du undgå skader fremover.

Hvis du forebygger, kan du få gode rabatter, f.eks.:

  • Forebyg indbrud med DNA-mærkning – få 20% rabat
  • Vær forberedt med brandslukkere til hjemmet – få 25% rabat
  • Særlig rabat på Verisure abonnementsordning – få rabat

Har du spørgsmål til din skade?

Ring på tlf. 73 40 41 49

På almindelige hverdage er ventetiden altid max. 30 sek.

Ved en pludselig opstået skade, som kræver øjeblikkelig handling, kan du ringe døgnet rundt.

Åbningstid:

Mandag – Torsdag: 9.00 – 16.00

Fredag: 9.00 – 14.00

Tidsrum

Hverdage

Kl. 9-10

Kl. 10-11

Kl. 11-12

Kl. 12-13

Kl. 13-14

Kl. 14-15

Kl. 15-16

Vi sidder altid klar

Det er, når skaden er sket, at vi skal vise vores værd. Derfor arbejder vi hver dag for, at du skal opleve, at det er trygt og hurtigt at anmelde en skade samt få en skade afklaret. Uanset hvad der er sket, så er vi her for at hjælpe dig godt videre.

Har du brug for hjælp?

Du kan anmelde din skade ved at ringe til os eller gennem selvbetjening på Min side.

Ring til os

73 40 41 49

Eller log ind på Min side

Min side